Kertészeti Tudományos Műhely
1. A tudományos műhely megnevezése: Kertészeti Tudományos Műhely
Vezető neve, beosztása: Turiné Dr. Farkas Zsuzsa főiskolai docens
A tudományos műhely fő kutatási témája/témái:
- Hidrokultúrás termesztéstechnológia fejlesztése.
- XIX. század városfásításának kutatása
- Fásszárú taxonok szaporításának vizsgálata
- Élő értékeink (zöldfelületek növényanyagának) vizsgálata
- Díszfák, díszcserjék öntözésének lehetőségei
- Arzénnel szennyezett öntözővizek hatásának vizsgálata a zöldségnövényeknél.
- Pótmegvilágítás hatásának vizsgálata zöldségnövények palántanevelésénél.
- Ültetvények újratelepítéskori problémáinak megoldási lehetőségei
- Szőlőtermesztés ökológiája
- Szőlőfajta termesztési érték
- Szilva –alany nemes kombinációk vizsgálata
- Természetvédelem a szőlőtermesztés ökologizálásán keresztül
- Tápanyag gazdálkodás tapasztalatai
- Növényvédelmi előrejelzés tapasztalatai
- Hidrokultúrás salátahajtatás
A tudományos műhely tudományági besorolása: agrártudomány.
A műhelyben együttműködő oktatási szervezeti egységek: Gazd. és Vidékfejl, Csoport, Környezettudományi Csoport
A műhelyben részt vevő oktatók, kutatók neve, beosztása:
- Horváth Zsuzsanna főiskolai adjunktus
- Tóthné Taskovics Zsuzsanna műszaki tanár
- Kecskésné Nagy Eleonóra főiskolai docens
- Dr. Baglyas Ferenc főiskolai tanár
- Lippainé Dr. Kőrösi Mária főiskolai docens
- Czinege Anikó főiskolai tanársegéd
- Dr. Ferenczy Tibor főiskolai tanár
- Dr. Pető Judit főiskolai tanár
- Dr. Hüvely Attila főiskolai adjunktus
- Dr. Németh Krisztina főiskolai docens
- Dr. Szőke Lajos ny. főiskolai tanár
- Dr. Kovács András ny. főiskolai tanár
A tudományos műhely 2014-ban elért eredményeinek tézisszerű összefoglalása:
Az eredmények publikálása hazai konferenciákon és a tapasztalatok felhasználása a főiskolai elméleti és gyakorlati oktatásba,. azon kívül a termelő szféra is hasznosítja a gyakorlatban
A tudományos műhely kapcsolata az egyes szakokhoz:
A kutatási témák eredményeit elsősorban a kertészmérnöki BSc és MSc szakok, a gazdaság- és vidékfejlesztési, valamint a környezetgazdálkodási agrármérnöki (BSc) szak oktatásában tudjuk hasznosítani.